Geen vertraging in LF2028

Door Provinciale Staten op 17 maart 2020

PvdA Fryslân vindt het belangrijk dat de erfenis van LF2018 niet verloren gaat. Statenlid Anne Zijlstra stelt daarom vragen aan Gedeputeerde Staten nu Lieuwe Krol zijn opdracht als kwartiermaker voor LF2028 teruggeeft. “Wij maken ons zorgen om de situatie die door Krol geschetst wordt in het artikel uit de Leeuwarder Courant. LF2028 biedt kansen voor de lokale en regionale economie, jonge cultuurmakers en bezoekers van culturele activiteiten in Fryslân. Wij willen daarom dat de stichting haar activiteiten 1 mei kan starten en dat vertraging door Gedeputeerde Staten voorkomen wordt,” reageert Zijlstra.

Ticketgarantiefonds

Zijlstra wil ook weten of het klopt dat het ticketgarantiefonds nog niet in werking is. “Provinciale Staten heeft in oktober 2018 al besloten dat er een bedrag beschikbaar blijft om ook na 2018 de ticketrisico’s voor culturele makers te kunnen dekken. Daar moeten zij nu dus al een beroep op kunnen doen. Wij willen niet dat de Triënnale in 2022 in gevaar komt door deadlines die steeds verschoven worden. De besluiten die door Provinciale Staten zijn genomen, moeten uitgevoerd worden,” zegt Zijlstra. PvdA Fryslân wil daarom van Gedeputeerde Staten weten hoe zij ervoor zorgen dat de erfenis van LF2018 zonder vertraging in stand blijft.

Woordvoerder

Anne Zijlstra