Vrouwennetwerk op 5 oktober: ‘Water houdt ons bezig!’

Door Vrouwennetwerk op 27 september 2018

De datum voor volgende vrijdag staat waarschijnlijk al in ieders agenda. Zoals te lezen in onze vooraankondiging, hebben wij op vrijdag 5 oktober onze derde bijeenkomst dit jaar. Elke keer komt er een verslagje op onze site. Lees ook hoe Marieke Twijnstra namens ons vrouwennetwerk een roos legde bij het monument in Utøya.

Fryslân is ‘doordrenkt’ van water. Wetterskip Fryslân zorgt ervoor dat wij droge voeten houden en dat we schoon oppervlakte water hebben. Maar Fryslân herbergt ook Wetsus, het Europees centrum van uitmuntendheid voor duurzame watertechnologie.

Water lijkt zo gewoon maar de betekenis van water wordt steeds belangrijker. Dan kun je denken aan schoon drinkwater, veilig zwemwater maar ook aan goede afvoer als er clusterbuien vallen. Vorige week kwamen bevindingen van de Deltacommissie naar buiten. Daaruit bleek dat de zeespiegelstijging geen sinecure is.

Wij hebben Henni van Asten, onze vrouw in het AB van het Wetterskip benaderd om via de Culturele Hoofdstad onze kennis met betrekking tot water wat ‘op te frissen’. Wij nodigen jullie van harte uit om hierover met elkaar van gedachten te wisselen.

Wanneer ? Vrijdag 5 oktober 2018
Hoe laat? 17.30 – 19.30 uur
Waar? Leppehiem, Akkrum (Leppedyk 37, 8491 GJ)

Vanaf 17.00 uur Inloop met koffie/thee
17.30 – 17.45 uur Welkom en mededelingen
17.45 – 18.15 uur Presentatie Henni van Asten
18.15 – 18.45 uur Lopend buffet
18.45 – 19.15 uur Discussie
19.15 – 19.30 uur Afronding en vervolg

Met betrekking tot de catering willen we graag weten op hoeveel vrouwen we kunnen rekenen. Mocht je je nog niet aangemeld hebben, doe dat dan voor woensdag 3 oktober a.s. via Ineke van Aalderen, e-mail: [email protected]. Graag woonplaats en telefoonnummer vermelden i.v.m. eventueel meerijden. Als er dieetwensen zijn, meld dit dan ook in je mail. De bijdrage van € 10,– voor de maaltijd kan alleen ter plekke worden betaald.

We zien elkaar graag volgende week vrijdag.

Namens het PvdA Vrouwennetwerk Fryslân,

Tineke Laverman