28 november 2014

PvdA rouwt mee met Dokkum en personeel De Sionsberg

Vanwege het faillissement van De Sionsberg hingen vandaag door heel Dokkum en omgeving de vlaggen halfstok. “Voor de PvdA is het onbegrijpelijk dat een ziekenhuis failliet kan gaan,” zo reageert fractievoorzitter Remco van Maurik op de sluiting van het ziekenhuis. “Het is belangrijk dat de gezondheidsvoorzieningen blijven in Dokkum.”

Spoedzorg
Henni van Asten, Statenlid en inwoner van Dokkum, is eveneens treurig over de situatie. “Dokkum is in rouw om het verlies van zorg en werkgelegenheid in De Sionsberg.” Eerder deze week vroeg zorgwoordvoerder Douwe Hoogland al specifieke aandacht voor de aanrijtijden van het ambulancevervoer. Hij benadrukte hierbij het belang van De Sionsberg voor Noordoost Fryslân. Nu de spoedeisende hulp sinds 17.00 uur vanmiddag is gesloten, is het belang voor actie op dit punt alleen maar groter. De enige mogelijkheid voor mensen om nu spoedzorg te krijgen is door 112 te bellen. De PvdA wil daarom zo snel mogelijk in gesprek over de toekomst van het ziekenhuis.