24 februari 2013

PvdA Fryslân bezorgd om Jeugdsportfonds

De PvdA in Fryslân is bezorgd over de mogelijkheid voor kinderen uit arme gezinnen om te kunnen sporten. Het Jeugdsportfonds van Sport Fryslân maakt het voor kinderen uit arme gezinnen mogelijk om te sporten, maar de bodem van het fonds is in zicht. Woordvoerder Sport Ömer Kaya heeft inmiddels schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten. “Het aantal aanvragen voor het Jeugdsportfonds neemt mede vanwege de crisis hard toe. Hierdoor dreigen kinderen letterlijk aan de zijlijn te komen staan. Dat mag niet gebeuren, want elk kind in Fryslân moet kunnen sporten”, aldus Ömer Kaya.

Omdat het fonds onder andere wordt gefinancierd door de provincie Fryslân, zijn de vragen van Kaya gericht aan het college van Gedeputeerde Staten. De PvdA-Statenfractie wil vooral van de gedeputeerde weten of er op korte termijn acties kunnen worden ondernomen om te voorkomen dat terechte aanvragen niet worden gehonoreerd.