26 november 2013

PvdA blij met nieuwe sportnota

De huidige sportnota van de provincie Fryslân loopt af en is geëvalueerd. Woensdag werd de nieuwe nota behandeld in Provinciale Staten. Het nieuwe sportbeleid is voor een groot deel een voortzetting van de huidige sportnota. De aanpassingen op basis van de uitkomst van de takendiscussie, de evaluatie van de huidige sportnota, en de motie van 26 juni 2013 over het CTO in Heerenveen. Woordvoerder Ömer Kaya: “Als Partij van de Arbeid zijn wij blij met voorliggende nota, omdat hiermee sport als belangrijk onderdeel van onze maatschappij wordt geborgd, passend bij de rol die wij als provincie hebben.”

Voor de provincie Fryslân liggen er op het gebied van sport met name taken als het gaat om talent-ontwikkeling, Fryske sporten, sportevenementen en een overkoepelende taak t.a.v. sport. De rol van Sport Fryslân vindt de PvdA daarbij ook van groot belang. “Als wij als PvdA aan sport denk dan denken wij aan vrijwilligers” , aldus woordvoerder Ömer Kaya. “Wij zijn dan ook blij met de toezegging van de gedeputeerde dat dit in de verdere uitvoering van ons besluit expliciet zal worden meegenomen. Het is tenslotte toch een essentieel onderdeel van de sport, met name hier in Fryslân.”