Door Provinciale Staten op 15 augustus 2016

Herinrichting N381 Donkerbroek moet volgens afspraak verlopen

De herinrichting rondom de N381 bij Donkerbroek verloopt niet zoals gewenst. Dat blijkt uit berichten die de PvdA van omwonenden heeft ontvangen. Wanda Ottens en Douwe Hoogland willen opheldering en stellen schriftelijke vragen aan gedeputeerde Sietske Poepjes (CDA). De PvdA’ers willen weten wat de provincie doet om de beloofde ‘plus’ zo snel mogelijk te realiseren.

Bewoners verklaren dat er in het gebied rondom de Balkweg en Het Hoogezand op geen enkele wijze aanstalten gemaakt wordt met de beloofde herinrichting. Specifiek zouden er maatregelen getroffen worden om het geluid vanaf de N381 te weren, maar tot op heden is daar geen sprake van. Ottens en Hoogland delen de ongerustheid van de omwonenden en vragen zich af of de provincie wel op de hoogte is van de lokale ontevredenheid. “De herinrichting rond de N381 moet volgens afspraak verlopen”, benadrukken beide Statenleden. “De ‘plus’ die aan de omwonenden is beloofd moet er komen. Beloofd is beloofd.” De PvdA wil eveneens weten op welke wijze er tot nu toe met de omwonenden overlegd is over de voortgang van de herinrichting.