‘Wurkje oan duorsumens mei each foar ús lânskip’

Door Provinciale Staten op 19 december 2019

“Om de Alvestêdetocht yn 2050 net allinnich mar swimmend te heljen, moatte we no wurkje oan in duorsume provinsje.” Statenlid Marijke Roskam benadrukte dinsdag in Provinciale Staten dat het belangrijk is dat de provincie Fryslân samen met alle Friezen en gemeenten van start gaat met de regionale energiestrategie. “De rûte is útstippele mar hoe hobbelich at it wurdt witte we net. Guon saken sille wy yn fertrouwen mei gemeenten, bewenners en saakkundigen ynfolje moatte. Bytiden mei de hannen op de rêch yn it peleton, in oare kear foarop.”

Zekerheden

De PvdA pleitte in het debat voor zekerheden. Zo vroeg Roskam om financiële zekerheid voor het idee van energiecoaches, die huishoudens helpen op het gebied van isolatie, besparing en duurzame energie. Gedeputeerde Sietske Poepjes zei dit toe. Daarnaast benadrukte het Statenlid het belang van voldoende netcapaciteit. “No al komme duorsume inisjativen yn de knel om’t se harren enerzjy net kwyt kinne. Dit moat foarkommen wurde.”

Schoonheid landschap

Om verrommeling van het landschap tegen te gaan wil de PvdA oude windmolens opruimen. Dit zogenoemde saneren is ook nodig wanneer lokale initiatieven een nieuwe dorpsmolen willen plaatsen. Roskam riep de provincie op een verbindende rol te spelen. “Bring eigeners fan âlde wynmûnen en nije inisjativen byinoar en stel goeie ynformaasje beskikber.” Een motie hiertoe behaalde een ruime meerderheid. Tot slot deed de PvdA een oproep om de kwaliteit en schoonheid van ons landschap te bewaken en landschapsarchitecten in te schakelen bij de uitwerking van energieprojecten.

Woordvoerder

Marijke Roskam