Wethouder Roel de Jong (Fryske Marren) is genomineerd voor de titel Beste Bestuurder 2021

19 januari 2022

Nieuws om grutsk op te zijn: PvdA wethouder in de Fryske Marren Roel de Jong is genomineerd voor de verkiezing van de Beste Bestuurder 2021! Deze verkiezing wordt ieder jaar georganiseerd door Binnenlands Bestuur. Uit iedere provincie wordt een bestuurder genomineerd. Op de dertien genomineerde bestuurders (uit de twaalf provincies + Beste Jonge Bestuurders) kan worden gestemd tot 30 januari. Hoe mooi zou het zijn als een Friese bestuurder én een PvdA’er deze titel krijgt? Volgens de jury is De Jong “analytisch ingesteld en zorgt dat hij dingen gedaan krijgt. Hij durft fouten toe te geven en manoeuvreert handig door de lastige dossiers heen. Mede door zijn vindingrijkheid en durf op het gebied van wonen en financiën, is de gemeente De Fryske Marren in staat geweest veel te realiseren. Woningbouwprojecten zijn snel(ler) van de grond gekomen, de nodige restauraties van oude panden zijn verwezenlijkt en de lokale woonlasten zijn laag gehouden, aldus de stemmers.”

Klik hier om een stem uit te brengen op Roel de Jong