Weriepening

Door Vrouwennetwerk op 11 december 2018

Re-opening, heropening, weriepening. Zo wordt de afsluiting genoemd van het culturele jaar 2018 in november. En ook wij sluiten het jaar 2018 af met de laatste bijeenkomst van dit jaar. Met een grote groep vrouwen kijken wij terug op ons thema van dit jaar: LF2018 culturele hoofdstad. Wat was het een groots gebeuren, mooi om onze ervaringen te delen. Iedereen heeft zijn eigen verhaal, iedereen heeft er aan meegedaan en heeft genoten van alle activiteiten en reuring. En wat zou het geweldig zijn als we de energie kunnen vasthouden en meenemen naar 2019 en verder.

Op naar 2019

Dat brengt ons op nieuwe plannen voor nieuwe avonturen. Het belangrijkste avontuur is de provinciale campagne en in het kielzog de Eerste Kamerverkiezingen. Dit immers is bepalend voor onze invloed op het politieke klimaat. Welke acties gaan we ondernemen om zoveel mogelijk mensen te mobiliseren om te stemmen? Heb je ideeën, wil je mee helpen aan de campagne? Neem dan contact op met Ellen Seerden ([email protected]).

1000 rode sjaals

Die campagne is al van start, Ursula had een bigshopper vol met rood garen mee voor de Rode draad van Fryslân. De bedoeling is om zo veel mogelijk sjaals te breien (door mannen en vrouwen) voor mensen die onze warmte goed kunnen gebruiken. Wil je meedoen, neem dan contact op met Ursula de Voogd ([email protected]).

Vrouwenkiesrecht

2019 is ook het jaar dat het 100 jaar geleden is dat ook vrouwen kiesrecht kregen (ja, nog maar 100 jaar geleden). We willen in 2019 hier zeker aandacht aan besteden.

Hansa zeilteam

Esther Westmaas gaat ook op avontuur in 2019. Zij laat ons weten dat zij met haar Hansa zeilteam naar Portugal gaat voor het EK zeilen. Het Hansazeilteam bestaat uit sporters met een lichamelijke beperking. Esther vraagt ons om haar en haar team te ondersteunen, opdat hun avontuur kan doorgaan. Doneren kan via: www.sponsormeter.com/hansazeilteamEK2019