Door Provinciale Staten op 2 juni 2016

Wanda Ottens op weidevogelsafari in De Lytse Deelen

Een weidevogelsafari door het Friese platteland. Genieten van de rust, het kruidenrijke landschap het geluid van een overvliegende Wulp en het zacht gegraas van blaarkoppen. Wanda Ottens en diverse andere Statenleden werden woensdag op de boerenkar van Sjoerd en Janna Miedema uit Haskerdiken gehesen en uitgebreid bijgepraat over kansen en uitdagingen van het biologisch boeren.

De aanleiding voor deze excursie waren verschillende confrontaties in Provinciale Staten over het nut en de noodzaak van biologisch boeren en natuurinclusieve landbouw. De PvdA is van mening dat landbouw en natuur dicht bij elkaar horen te liggen. Hoe je de natuur en het Friese kunt landschap behouden en tegelijkertijd ruimte geven aan landbouw blijft voor de PvdA een belangrijke aandachtspunt.

DSC_0094a

Biologisch boer Sjoerd Miedema (l) vindt dat de politiek verantwoordelijkheid moet nemen op het gebied van natuur en landbouw.

DSC_0053a

Wanda Ottens luistert aandachtig naar de wijze waarop Miedema met aandacht voor weidevogels en biodiversiteit zijn vak bedrijft.