Vrouwennetwerk: ‘Water houdt ons bezig!’

Door Vrouwennetwerk op 11 september 2018

Inmiddels zijn de meesten van jullie weer terug van een welverdiende vakantie. Energiek gaan we de tweede helft van 2018 tegemoet. Onze derde ‘Culturele Hoofdstad ‘-bijeenkomst van dit jaar gaat over water. Water houdt ons bezig! WaterConnecting 2018 is het waterprogramma van Leeuwarden-Fryslân 2018.

Zeg je Fryslân, dan zeg je water. Leeuwarden is bijvoorbeeld dé Europese koploper op het gebied van watertechnologie. En Fryslân is bekend om haar merengebied, een gebied vol waterhistorie en voorbeelden van hoe Nederland leeft met water. Via WaterConnecting 2018 maak je kennis met de schoonheid en diversiteit van het Friese water. Het daagt uit om na te denken over onze toekomst. Extreme neerslag, perioden van droogte en een stijgende zeespiegel vragen om nieuwe ideeën en slimme oplossingen voor een klimaatbestendig Fryslân.

We hebben vrouwen in ons ‘fermidden’ die hier veel meer over kunnen vertellen. Bij deze vermelden we alvast de datum, het programma volgt zodra eea meer concreet is. De bijeenkomst is op: vrijdag 5 oktober 2018, van 17.30-19.30 uur, in Leppehiem te Akkrum.

Blok deze datum vast in je agenda. In verband met de capaciteit willen we graag weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen. Je kunt je al vast aanmelden bij Marja van der Meer, e-mail: [email protected]. Graag woonplaats en telefoonnummer vermelden bij eventueel meerijden. Over het eten en bijdrage, informeren we jullie later.

We zien ernaar uit om jullie allen weer te ontmoeten!

Namens het PvdA-Vrouwennetwerk Fryslân
Tineke Laverman