Door Gewestelijk bestuur op 19 augustus 2016

Verhuisbericht landelijk partijbureau

Het is zover! We gaan verhuizen. Ik ben heel blij dat ik aan jullie kan melden dat we naar een goedkoper en beter toegankelijk pand gaan. Begin september verhuist het partijbureau voor een jaar naar een kantoor aan de rand van de Amsterdamse wijk Bos en Lommer. We gaan naar de voormalige ING-kantoren aan de Haarlemmerweg.

Het was al een belangrijk punt in mijn voorzitterscampagne van 2011: de PvdA moet weg uit het pand aan de Herengracht. Het geld komt van de contributie van leden, en daar moeten we zuinig mee omgaan. Daarnaast is ons huidige kantoor zeer slecht toegankelijk voor minder validen. Niet zelden moesten we mensen in een rolstoel met een paar medewerkers een trap af tillen. En dat is natuurlijk onbestaanbaar. We zaten echter tot nu vast aan een langlopend huurcontract en in 2011 was de crisis op het hoogtepunt. Het was dus niet makkelijk om een andere huurder te vinden, maar het is gelukt.

Ons partijbureau zal voor een jaar worden gevestigd in de voormalige panden van ING aan de Haarlemmerweg in Amsterdam. De kantoren worden uiteindelijk omgebouwd tot woningen, maar zullen in de tussentijd gebruikt worden voor allerlei projecten met vooral een creatief en maatschappelijk karakter. Dat gebeurt in samenwerking met de buurt. Denk aan gebruik door kunstenaars, makers, muzikanten en start-ups. Ook zal een deel van de gebouwen tijdelijk worden gebruikt als kantoorruimte. De locatie is aanzienlijk goedkoper en goed toegankelijk.

Veel van jullie hebben herinneringen aan ons kantoor aan de Herengracht. Daarom nodigen we de leden die nog een keer ons huidige partijbureau willen bezoeken van harte uit om herinneringen op te komen halen en bij te praten op maandag 29 augustus.

Je kunt je hier aanmelden voor de bijeenkomst op 29 augustus.

Met vriendelijke groet,

Hans Spekman