8 oktober 2014

Vanmiddag Statenmarkt: N359 Lemmer, FUMO en waternota’s

Wilt u meer weten over de aanpak van de N359 bij Lemmer? Interesse in de begroting van de Friese Uitvoeringsdienst Milieu en Omgeving (FUMO)? Of vraagt u zich af op welke manier Fryslân zich bezig houdt met water en waterhuishouding? Kom dan vanmiddag naar de Statenmarkt op het provinciehuis en ga met onze Statenleden in gesprek. U bent vanaf 16.00 uur welkom op het provinciehuis in Leeuwarden.
Tijdens de Statenmarkt van vandaag komen vier onderwerpen ter sprake. Zo zal besproken worden wat volgens Gedeputeerde Staten de beste oplossing is voor het knooppunt N359 bij Lemmer. Ook zal een gesprekstafel ingericht worden voor de jaarlijkse begroting van de FUMO. Ten slotte zullen op het gebied van ‘water’ twee nota’s ter sprake komen. Zo zal gepraat worden over de gevolgen van de Europese Kaderrichtlijn Water wat betreft de kwaliteit van het Friese oppervlakte- en grondwater. Daarnaast zal de opzet voor een nieuw Waterhuishoudingsplan aan de orde komen.

Wat is een Statenmarkt?
De Statenmarkt is bedoeld om burgers, organisaties en politici op een laagdrempelige wijze met elkaar in contact komen. Tijdens de ‘markt’ kunnen belangstellenden met ambtenaren en politici in gesprek over de onderwerpen die op de agenda staan voor de volgende Statenvergadering.

Bekijk hieronder een korte impressie van de eerste Statenmarkt op woensdag 3 september jl.