Door Verkiezingen 2017 op 13 januari 2017

Steun onze noordelijke kandidaten!

Als gezamenlijke gewesten Fryslân, Groningen, Drenthe en Overijssel hebben wij er alle belang bij dat onze noordelijke kandidaten ook daadwerkelijk in de Tweede Kamer worden gekozen. Daarom een oproep: kies voor een noordelijke kandidaat van de lijst!

Het is van groot belang dat deze kandidaten hun plaats op de kandidatenlijst behouden.

Wie zijn de hoogst geplaatste noordelijke kandidaten?

Nr. 4 Sharon Dijksma (Overijssel)
Nr. 7 Henk Nijboer (Groningen)
Nr. 9 Willem Moorlag (Groningen)
Nr. 16 Keklik Yücel (Overijssel)
Nr. 20 Christa Oosterbaan (Fryslân)

Nr. 31 Harm Brouwer (Drenthe)

In de afgelopen periode hadden wij te maken met Lutz Jacobi, Agnes Wolbert en Tjeerd van Dekken. Stuk voor stuk kandidaten die hun werk in Den Haag uitstekend gedaan hebben. Ook in regio waren ze zichtbaar, aanspreekbaar en herkenbaar.

Dat de regio’s ook in Den Haag goed vertegenwoordigt zijn is ook binnen de PvdA niet onopgemerkt gebleven. Op het PvdA-congres in 2015 heeft de partij onderkend dat de spreiding van Kamerleden over Nederland van groot politiek belang is en daarom is besloten de gewesten in de gelegenheid te stellen met drie eigen kandidaten te komen.

Wie zijn de andere Friese kandidaten?

Nr. 51 Jelmer Staal (Fryslân)

Nr. 71 Marco Keizer (Fryslân)

Regionale vertegenwoordiging willen wij als gewesten ook graag voor de toekomst continueren. Daar kunnen de leden ons bij helpen door op een noordelijke kandidaat te stemmen. Dat kan door naar het congres te gaan, maar wellicht nog belangrijker zijn de thuistemmers. De stemming op de kandidaten is zondagmiddag 15 januari (na de pauze). Volg de livestream en stem mee via pvdastemt.nl

Stem op de noordelijke kandidaten!

Henk Korthof, voorzitter Gewest Fryslân
Bert Dieters, voorzitter Gewest Groningen