25 december 2013

Statenleden op werkbezoek in Noordwolde

Woensdagmiddag gingen zeven Statenleden van de PvdA op bezoek in Noordwolde. De beide Statencommissie Boarger&Mienskip en Lân, loft en wetter waren daar uitgenodigd. De Statenleden werden in het Multifunctioneel Centrum ’t Vlechtwerk in Noordwolde. Daar werden ze onder andere geïnformeerd over de voortgang van het project ‘aandachtsgebieden in Oost- en Weststellingwerf’. In dit werkbezoek staat Noordwolde centraal. Reden voor het bezoek was dat op 24 juni 2009 Provinciale Staten het initiatiefvoorstel “Aandachtsgebieden” voor de Stellingwerven is vastgesteld en is aan het College van G.S. de opdracht gegeven daaraan uitwerking te geven.

Via een excursie werden de Statenleden in de gelegenheid gesteld kennis te nemen van projecten in uitvoering en in voorbereiding. Zowel projecten met een sociale insteek als projecten met een ruimtelijke en economische invalshoek: schoolmaatschappelijk werk, Vlechtwerkers (zorg), fysieke herinrichting centrum en ontwikkeling toerisme kwamen daarbij aan de orde. Al met al een nuttige middag!