Door Gewestelijk bestuur op 21 mei 2016

Staatssecretaris Jetta Klijnsma in discussie met Friese PvdA-leden

De PvdA houdt zaterdag aanstaande zijn voorjaarsvergadering. In tegenstelling tot voorgaande jaren wordt de vergadering gesplitst in een formeel deel en een inhoudelijke discussie over de participatiewet. Deze discussie zal gebeuren met staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken en Werkgelegenheid). Na de behandeling van de reguliere agenda zal rond 10.45 uur de discussie worden gestart. Als de tijd het toelaat zal ook het thema ‘armoede’ aangesneden worden, dit omdat participatie en armoede vele raakvlakken hebben.

’s Middags zal Klijnsma met een PvdA-delegatie een werkbezoek brengen aan Poiesz Supermarkten in Sneek. Tijdens dit werkbezoek zal het gezelschap met de bedrijfsleiding in gesprek gaan over hun drijfveer om mensen met een arbeidsbeperking een werkplek binnen hun bedrijf aan te bieden. Ook is Pastiel, een samenwerkingsverband tussen verschillende Friese gemeenten en re-integratiebedrijf Empatec, uitgenodigd om bij het werkbezoek aanwezig te zijn. Zij zullen een toelichting geven op hun werkwijze. Stella van Gent, wethouder Súdwest Fryslân, zal daarnaast de werkwijze van de gemeente schetsen. Het bezoek zal afgesloten worden met een rondleiding door de logistieke afdeling.