Door Provinciale Staten op 13 mei 2015

Remco van Maurik: “Samen goede dingen doen voor Fryslân”

Vol vertrouwen begint Remco van Maurik aan zijn tweede periode als fractievoorzitter van de PvdA Statenfractie. Gisteravond werd hij door de eigen Statenleden herkozen. “Ik ben blij met het vertrouwen dat de fractie mij geeft. Het is voor mij een uitdaging om leiding te geven aan de grootste oppositiefractie in de Friese Staten.”

Goede dingen blijven doen

“Ik vind het belangrijk om samen met onze partijgenoten, gemeenteraadsleden en wethouders de goede dingen voor Fryslan te blijven doen. We blijven ons, ook vanuit onze nieuwe positie, hard maken voor werkgelegenheid, zorg en wonen in Fryslân. We hebben een fractie met enthousiaste en deskundige mensen. De mienskip blijft bij ons op de eerste plek staan. Het nieuwe college zullen we constructief beoordelen op zijn daden. We gaan dit doen vanuit onze eigen sociaaldemocratische waarden.” De uit Nijeholtpade afkomstige Van Maurik is sinds maart 2007 actief als Statenlid en werd op 1 september 2012 fractievoorzitter.