Door In het nieuws op 20 april 2017

PvdA teloarsteld oer trochgean gaswinning by Toppenhuzen

OMROP FRYSLÂN — De gaswinning troch Vermilion by Toppenhuzen kin trochgean. De Ried fan Steat hat de acht beswiermakkers tsjin de gaswinning by Toppenhuzen gjin gelyk jûn. It iennige punt dat de beswiermakkers wol binnenhellen wie dat Vermilion de ynwenners better ynformearje moat oer de werklike boaiemdelgong. Under de beswiermakkers wiene Doarpsbelang Top en Twel, in bewennersferiening en de protestantske gemeente Uitwellingergea-Toppenhuzen.

De beswieren wiene benammen rjochte tsjin it gaswinbeslút fan de minister. De beswiermakkers binne bang foar ierdbevingen troch boaiemdelgong as gefolch fan de gaswinning. Der wurde dêrom nei alle gedachten tiltmeters pleatst. Neffens it gaswinbedriuw falt it mei de delgong wol ta. Vermilion sil by de gaswinning in gasput brûke dy’t al yn 1972 slein is. Der sit nei ferwachting 300 miljoen kúb gas yn de boaiem. Derfan sil tusken de 20 en 60 prosint wûn wurde.

Foarsitter Tsjerk Bouwhuis fan doarpsbelang Top en Twel neamt de útspraak spitich, mar ferwachte. Hy is ynnaam mei eardere súksessen dy’t helle binne, lykas it ôftwingen fan nulmjittings en it pleatsen fan tiltmeters.

De steatefraksje fan de PvdA is teloarsteld dat de gaswinning trochgean kin.

PvdA teleurgesteld over doorgaan gaswinning bij Oppenhuizen

De gaswinning door Vermilion bij Oppenhuizen kan doorgaan. De Raad van State heeft de acht bezwaarmakers tegen de gaswinning bij het dorp geen gelijk gegeven. Het enige punt dat de bezwaarmakers wel binnen hebben gehaald is dat Vermilion de inwoners beter moet informeren over de werkelijke bodemdaling. Onder de bezwaarmakers waren dorpsbelang Top en Twel, een bewonersvereniging en de protestantse gemeente Uitwellingergea-Toppenhuzen.

De bezwaren waren vooral gericht tegen het gaswinbesluit van de minister. De bezwaarmakers zijn bang voor aardbeveingen door bodemdaling als gevolg van de gaswinning. Er worden daarom waarschijnlijk tiltmeters geplaatst. Volgens het gaswinbedrijf valt het met de daling wel mee. Vermilion zal bij de gaswinning een gasput gebruiken die in 1972 geslagen is. Er zit naar verwachting 300 miljoen kuub gas in de bodem. Daarvan zal tussen de 20 en 60 procent gewonnen worden.

Voorzitter Tsjerk Bouwhuis van dorpsbelang Top en Twel noemt de uitspraak spijtig, maar verwacht. Hij is ingenomen met de eerdere successen die gehaald zijn, zoals het afdwingen van de nulmetingen en het plaatsen van tiltmeters.

De statenfractie van de PvdA is teleurgesteld dat de gaswinning door kan gaan.