Opening politieke jaar

Door Provinciale Staten op 21 augustus 2020

FOTOREPORTAGE – Na het zomerreces beginnen ook de fracties van de Provinciale Staten rond september weer aan het nieuwe politieke seizoen. Als PvdA-fractie waren we daarom voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus met de volledige fractie fysiek bij elkaar.

20200819-DSC_0182

In de Dairy Campus bespraken we hoe we het PvdA-geluid in de Staten (en daarbuiten) nog beter kunnen laten horen. Daarmee beginnen we vol energie en met nieuwe inspiratie aan dit politieke jaar.

IMG_3777

Eke Folkerts vertelde ons meer over de Dairy Campus. Dit onafhankelijke onderzoekscentrum van de Universiteit Wageningen voert wetenschappelijk onderzoek en ideeën uit het bedrijfsleven in de praktijk uit. Ze doen dit voor boeren,  de overheid en studenten. Naast de Universiteit Wageningen werkt de Dairy Campus ook vaak samen aan projecten met de RUG, Campus Fryslân en Van Hall Larenstein.

20200819-DSC_0194

Ze doen door middel van tests op kleine groepjes koeien onderzoek naar de bodem, voeding, milieu, dierenwelzijn en emissies. Veel van het onderzoek dat op de Dairy Campus gedaan wordt moet een positieve impact hebben op de keten, dierenwelzijn en het klimaat. Met 15.000 bezoekers in 2018 wordt de kennis die op de Campus verzameld is op een unieke manier verspreid. Het uitwissen van kennis tussen partijen is wat de Campus uniek maakt in de wereld.