PvdA-prominenten bezoeken Thialf en Philips Drachten

Door Provinciale Staten op 14 februari 2019

FOTOREPORTAGE – Samen met een grote groep leden en politici brachten partijvoorzitter Nelleke Vedelaar, Agnes Jongerius (Europees Parlement) en Mei Li Vos (lijsttrekker Eerste Kamer) een werkbezoek aan Fryslân. In Heerenveen kregen ze in Thialf uitleg van topsportcoach Tjalling van den Berg over het stellen van doelen en het bereiken van topprestaties. “Zoek de verantwoordelijkheid bij jezelf” en „visualiseer je succes” waren enkele adviezen uit zijn ‘piramide van succes’. Samen met zijn ECO-coaches richt Van den Berg zich niet alleen op sportprestaties maar ook op maatschappelijk succes. Zo helpen ze vluchtelingen met hun inburgering. Na enkele uren coachen en bewegen vertrok de groep naar Drachten. Bij Philips kregen ze uitleg over het succes van het innovatiecluster, een demonstratie van 3D-metaalprinten en een rondleiding langs de productielijnen van Philips.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar was onder de indruk van het nieuwe Thialf. “Helaas zijn er nu geen wedstrijden.”

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Een uitleg van Remco van Maurik (r.) over de rol van de PvdA bij het spannende proces rond de bouw kon niet ontbreken.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Mei Li Vos en Hetty Janssen delen hun ervaringen rond de campagnes voor de Eerste Kamer en Provinciale Staten.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Zitten en luisteren was er niet bij. Als een echte coach betaamd liet Tjalling van den Berg iedereen staan en bewegen tijdens zijn verhaal.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
ECO-coachen staat voor ecologisch duurzaam coachen. Van den Berg: “Een leven lang fysiek en mentaal fit, dat is het doel.”

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Wanda Ottens (l.), Betty van der Ven (r.) en Sybrig Sytsma gaven aansluitend uitleg over de toepassing van ‘Van Waarde’ en het werken met een thematisch raadsakkoord.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Jelle Zoetendal (r.) kon aanvullend vertellen over het organiseren van een burgertop in Heerenveen, die dat weekend maar liefst vierhonderd inwoners op de been bracht.

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Bij Philips vertelde Jan Post over het innovatiecluster en het belang van een goede regionale samenwerking. “Er is sprake van meer dan 1 miljard euro aan innovatie per jaar.”

Partijvoorzitter Nelleke Vedelaar bezoekt Thialf en Philips Drachten
Agnes Jongerius, uiteraard geïnteresseerd in de Europese samenwerking, kreeg van Post de boodschap mee dat „noordelijke bedrijven in het buitenland zichtbaar moeten worden.”