Door Verkiezingen 2017 op 10 februari 2017

PvdA presenteert verkiezingsprogramma in het Fries

In de aanloop naar de verkiezingen van 15 maart presenteert de PvdA vrijdag 10 februari haar verkiezingsprogramma in het Fries. De PvdA vindt het erg belangrijk dat haar standpunten ook in de tweede Rijkstaal te lezen zijn. De PvdA is een fervent voorvechter van de Friese taal. Zo is Kamerlid Lutz Jacobi al jarenlang een aanjager van het Fries. En met Ronald Plasterk en Jannewietske de Vries stond de PvdA aan de wieg van de Taalwet Fries en de bestuursafspraak Friese Taal en Cultuur.

In het verkiezingsprogramma schrijft de PvdA dat het een maatschappij koestert waarin iedereen ongeacht afkomst zichzelf kan zijn, goed werk en een inkomen heeft en het beste onderwijs krijgt. Met Lodewijk Asscher als lijsttrekker wil de PvdA investeren in dat wat ons samenbrengt, in mensen die van onderop de samenleving verbinden.

‘In Maatskippij Yn Ferbining’ Verkiezingsprogramma 2017 (download pdf)

Kennismaken met Christa Oosterbaan
Een dag na de presentatie van het Friese verkiezingsprogramma, zaterdag 11 februari, houdt de hoogste Friese PvdA-kandidaat Christa Oosterbaan een toespraak op de Lange Pijp (nabij de Waag) in Leeuwarden (aanvang 13.00 uur). Het is de officiële aftrap van de Friese PvdA-campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Voor de liefhebber is het een prachtige kans om kennis te maken met Oosterbaan en met de PvdA in gesprek te gaan over de toekomst van Nederland in het algemeen en Fryslân in het bijzonder.

Viertal Friezen op kandidatenlijst
Op de kandidatenlijst van de PvdA voor de Tweede Kamer staan vier Friezen. Naast de van Terschelling afkomstige Christa Oosterbaan (plek 20) staat Jelmer Staal (Leeuwarden) op plek 51 en Marco Keizer (Drachten) op plek 71. Oud-voetbaltrainer Foppe de Haan (Nes) staat als lijstduwer voor de PvdA op het stembiljet.