Door Gewestelijk bestuur op 23 april 2015

PvdA presenteert nieuw logo

Het eigen Friese karakter. Dat is wat de Partij van de Arbeid in Fryslân met haar nieuwe logo wil benadrukken. “Wy ferbine ús Fryske identiteit mei it lanlik bekende byldmerk fan de PvdA”, verklaart Jannewietske de Vries. “Sa ûnderskiede wy ús subtyl, mar op in werkenbere wize.”

Nieuw begin, nieuw logo
Het logo, dat gisteravond op jaarvergadering van de partij aan de leden is gepresenteerd, werd enthousiast ontvangen. Ondanks dat bekende kenmerken zoals de roos, het kleurgebruik en de letters gelijk blijven zijn er nieuwe elementen toegevoegd. Het pompeblêd is volgens de partij hét beeld dat in een oogopslag de associatie met Fryslân oproept. “Het benadrukt onze Friese eigenheid en de herkenbare rode kleur sluit perfect aan op de bekende roos van de PvdA”, benadrukt gewestelijk voorzitter Henk Korthof. “Het pompeblêd omarmt de roos.”

Kracht en eenheid
Verder zijn er twee extra vuisten aan het logo toegevoegd. Deze staan voor de kracht die de PvdA wil blijven uitstralen. De Vries: “Wy binne in partij dy’t stiet foar in iepen mienskip dêr’t elkenien der ta docht en meidocht. Wy bliuwe ticht by ús eigen kearn en stean foar ús wearden en idealen foar Fryslân.” Korthof benadrukt ten slotte dat het logo tevens staat voor de eenheid van de PvdA als partij in Fryslân. “We hebben nu een herkenbaar, eenduidig logo voor alle afdelingen, fracties en besturen. Fris. Zonder fratsen”

Bekijk de lanceringsvideo of download het logo