17 juni 2014

PvdA Fryslân trots op succes ‘Wurkje foar Fryslân’

Het PvdA-initiatief ‘Wurkje foar Fryslân’ geeft de komende jaren een flinke ‘boost’ aan de Friese economie. Jannewietske de Vries bracht op 11 juni jl. namens de provincie de eerste uitsluitend positieve resultaten naar buiten. PvdA Fryslân is uitermate trots op het feit dat de beschikbaar gestelde 300 miljoen euro een positieve bijdrage levert aan de ontwikkeling van ús Fryske mienskip.

Een specifiek project dat PvdA Fryslân nauw aan het hart ligt is ‘Talint foar Fryslân’. We zijn dan ook bijzonder blij met het succes van dit ‘Wurkje foar Fryslân’-initiatief. Talent Yvonne Zwart vertelt in het onlangs uitgekomen rapport dat ze door ‘Talint foar Fryslân’ de mogelijkheid heeft om werkervaring op te doen. “Ik hoop over een jaar zonder moeite te kunnen instromen op de arbeidsmarkt,” aldus Zwart. Dit positieve geluid stemt ons hoopvol voor de economische toekomst van Fryslân. Vanwege de overweldigende eerste resultaten vindt PvdA Fryslân dat ‘Talint foar Fryslân’ een twee ronde verdient. In de nabije toekomst gaat de partij zich hiervoor in de Provinciale Staten hardmaken.