3 september 2014

Praat mee op eerste Statenmarkt

VIDEO – Korte impressie van de allereerste Provinciale Statenmarkt op woensdag 3 september jl.

Kom naar het provinciehuis en ga in gesprek met onze Statenleden tijdens de allereerste Statenmarkt. Heeft u vragen over de aanpak van ganzen in Fryslân? Wilt u meer weten over de plannen van het college van Gedeputeerde Staten over een verkeerstunnel bij station Hurdegaryp? Of heeft u een duidelijke mening over de Friese zorgeconomie? Laat u informeren en ga de dialoog aan. U bent vanmiddag vanaf vier uur van harte welkom.

Politieke vernieuwing
De Statenmarkt is een initiatief om de provinciale politiek meer toegankelijk te maken. Het doel is om burgers, organisaties en politici op een laagdrempelige wijze met elkaar in contact te brengen. Tijdens de ‘markt’ zijn er informatietafels ingericht waarbij u zich over actuele onderwerpen kunt laten inlichten en kunt praten met ambtenaren, politici en andere belangstellenden. Samenspraak is hierbij het sleutelwoord. Toch is het niet zo dat er willekeurig onderwerpen besproken zullen worden. Elke Statenmarkt heeft een vooraf vastgestelde agenda.

Wat wordt er besproken?
Tijdens de komende Statenmarkt zal er, naast de ganzenaanpak, de verkeerstunnel bij Hurdegaryp en onze zorgeconomie, ook gesproken worden over de lichthinder van melkveestallen en de nieuwe landbouwagenda. Zijn dit voor u belangrijke onderwerpen? Kom dan vooral langs, trek een van onze Statenleden aan de mouw en voel ze erover aan de tand. Overigens geldt voor al deze onderwerpen dat de uiteindelijke besluitvorming zal plaatvinden tijdens de Provinciale Statenvergadering op woensdag 24 september. En ook deze is publiek toegankelijk.