Door Provinciale Staten op 11 februari 2015

Martin van Rijn ontvangt zorgplan “Soarch foar elkenien”

Staatssecretaris Martin van Rijn bezocht dinsdag in Franeker de woning van Jannes de Ruiter en Geertje Janssen. Dit echtpaar met verstandelijke beperking woont zoveel mogelijk zelfstandig en wordt ondersteund vanuit de J.P. van den Bent stichting. Tijdens het bezoek overhandigden Geertje en Jannes samen met Jannewietske de Vries het zorgplan “Soarch foar elkenien”.

Krachten bundelen
Goede zorg dichtbij de mensen, daar gaat het om. De PvdA schrijft in het zorgplan dat de provincie en gemeenten “de krachten moeten bundelen en moeten opkomen voor mensen die ondersteuning nodig hebben”. Dit in samenspraak met landelijke bestuurders en zorgverzekeraars. In het plan wordt concreet verteld hoe te investeren in goede zorg, werkgelegenheid, voldoende zorgwoningen door heel Fryslân en het gebruik van moderne (ICT) hulpmiddelen. Oftewel, het gaat om werk, werk, werk en goede, slimme zorgwoningen op de juiste plek.

Download hieronder het zorgplan en bekijk de video van Geertje en Jannes waarmee het plan gepresenteerd is.

Zorgplan ‘Soarch foar Elkenien’
(download pdf)