10 oktober 2014

Lijsttrekkerschap Jannewietske de Vries ‘beloning voor beleid’

PvdA Fryslân is verheugd met Jannewietske de Vries als beoogd lijsttrekker voor de komende Provinciale Statenverkiezingen. In een eerste reactie zei fractievoorzitter Remco van Maurik: “De keuze voor Jannewietske is een beloning van het door de PvdA gevoerde beleid in de afgelopen jaren.” Zeker met initiatieven als ‘Wurkje foar Fryslân’ en het binnenhalen van ‘Kulturele Haadstêd 2018’ heeft De Vries veel voor Fryslân bereikt.

“Met Jannewietske als lijsttrekker en haar ervaring als bestuurder zien we de toekomst vol vertrouwen tegemoet.” Over de onderlinge strijd tussen de kandidaten zei Van Maurik: “We hebben een mooie, korte campagne gezien tussen drie kandidaten waarvan twee topvrouwen.” Uiteindelijk kreeg De Vries met 52 procent van de stemmen de voorkeur boven kandidaten Lutz Jacobi en Roel de Jong. De volledige lijst voor de Provinciale Statenverkiezingen zal de partij op zaterdag 13 december 2014 bekend maken.

Kijk voor meer foto’s op facebook.com/pvdafryslan