Door Gewestelijk bestuur op 27 maart 2016

Jansoniuslezing door Agnes Jongerius: een nieuw perspectief voor Europa

De Europese Unie lijkt van crisis naar crisis te hobbelen. Tijdens de jaarlijkse Jansoniuslezing op 7 april in de Dorpskerk Huizum te Leeuwarden, zal PvdA-Europarlementariër Agnes Jongerius haar visie geven op een nieuw perspectief voor Europa. De Europese Unie maakt een zeer moeilijke tijd door. De vluchtelingencrisis rijt het oorspronkelijke ideaal van collectieve verantwoordelijkheid uiteen. De Britten maken zich op voor vertrek.  En de Euro staat wederom, nu de Griekse pensioenhervormingen dreigen te mislukken, onder grote druk. Ondertussen groeit de onvrede onder de bevolking en nemen populistische partijen van links en rechts een grote vaart.

Jongerius: “We kunnen ons natuurlijk afvragen het allemaal zover heeft kunnen komen. Toch is voor mij de hamvraag hoe Europa weer perspectief kan bieden aan hen die niet hebben geprofiteerd van de vrije handel, de privatiseringen en de globalisering. Niet door terug te grijpen op oude oplossingen uit lang vervlogen tijden, maar juist door nieuwe uitdagingen aan te gaan . Ik zal in de lezing aangeven hoe wij vanuit de sociaaldemocratie een nieuw elan willen inblazen in de 21ste eeuw.”

Wat? Jansonius lezing door Agnes Jongerius (entree 5 euro)
Wanneer? donderdag 7 april 2016, vanaf 20.00 uur
Waar? Dorpskerk Huizum, Huizum Dorp 67, 8934 BS, Leeuwarden (gratis parkeren tegenover Intratuin, zuidzijde Tijnjedijk)
Meer weten? Neem contact op met Plaatselijke Commissie Dorpskerk Huizum, Peter de Haan, mobiel 06-11592427, e-mail [email protected]