5 maart 2014

Jaarverslag 2013 online

Culturele Hoofdstad 2018, 300 miljoen extra in de Friese economie, eindelijk geld beschikbaar voor Thialf, wegen die nu op de schop gaan. Hoewel de economische crisis nog hevig woedde, werden er in de vergaderzaal van Provinciale Staten van Fryslân spijkers met koppen geslagen. Succes kent vele vaders maar onmiskenbaar is dat we trots zijn op de behaalde resultaten van afgelopen jaar. Met elf Statenzetels en twee Gedeputeerden zetten we een rood stempel op Fries provinciaal beleid.

In dit jaarverslag laten we in vogelvlucht zien wat we gedaan hebben het afgelopen jaar. We hebben er voor gekozen in het kort aan te geven wat we hebben bereikt van wat we in het ons verkiezingsprogramma hebben beloofd. Daarom worden de stukjes voorafgegaan aan een zin uit het verkiezingsprogramma, deze is scheef gedrukt. Verslagen van alle genomen besluiten, activiteiten en werkbezoeken vinden jullie op onze website. De thema’s waar we op in zetten zijn duidelijk: Werk, Mienskip en Duurzaamheid. Die klinken door in de genomen besluiten. Er gaan 190 jonge mensen aan het werk op een werkervaringsplaats, er is geld voor krediet aan noodlijdende maar wel levensvatbare MKB bedrijven, de verbouw van Thialf begint in 2014, we gaan de woningmarkt lostrekken door een subsidie te geven op investering in renovatie en het energiezuinig maken van woningen.

We trekken de provincie in om op bezoek te gaan bij scholen, verkeersknelpunten, bedrijven en gemeenten. We luisteren goed naar wat de mensen vertellen, wat zijn hun wensen en wat zijn hun klachten. De klachten over pleegzorg bestaan al zo lang dat we daar nu eerst een goede inventarisatie van wilden hebben. Daarvoor is een klachtenmeldpunt ingesteld. We kunnen niet aan alles wat doen maar nemen de inbreng en klachten mee in onze besluitvorming. Dit jaarverslag is een weergave van 2013, maar geen eindverslag van deze fractie. We gaan met onverminderd enthousiasme door. We wensen jullie veel leesplezier.