Door Gewestelijk bestuur op 25 mei 2016

Hoe steun ik een motie voor de politieke ledenraad?

Tijdens de gewestelijke voorjaarsvergadering is aandacht gevraagd voor de landelijke politieke ledenraad van 4 juni en de moties die hiervoor door verschillende Friese partijgenoten zijn ingediend. Om iedereen te helpen die deze moties wil steunen, volgt een korte handleiding. Let op: steunen van moties kan tot donderdag 26 mei om 10.00 uur.

Steunen van moties in 5 stappen:
1. Alle leden kunnen de moties lezen en ondersteunen via deze website.
2. Klik rechtsboven op de pagina op de knop ‘inloggen’.
3. Vul je e-mailadres en persoonlijke wachtwoord in dat bij de PvdA bekend is.

Wachtwoord vergeten? Of misschien nooit aangevraagd? Klik op ‘wachtwoord vergeten’, vul je e-mailadres in, bedenk een wachtwoord en probeer het opnieuw.

Als de website niet automatisch terug naar de beginpagina gaat klik dan bovenaan op ‘home’.

4. Door te klikken op de titels van moties of op de knop ‘lees verder’ kun je de inhoud van de moties lezen. Let op: de inhoud lezen lukt alleen als je bent ingelogd (stap 2).
5. Door bij een specifieke motie op de knop ‘steun’ te klikken verleen je persoonlijke steun aan de motie. Alleen moties die voldoende draagvlak hebben (100x ‘steun’) worden per mail aan alle leden voorgelegd.

Eventueel kun je via de knop ‘discussie’ een reactie of een verzoek tot wijziging van de motie achterlaten.

Op de politieke ledenraad worden moties en amendementen uiteindelijk vastgesteld of verworpen. Alle leden van de PvdA mogen stemmen. Deze stemming loopt tot vrijdag 3 juni, 10.00 uur. Iedereen heeft een gelijk wegend stemrecht volgens het one man, one vote- principe. Stemmen gebeurt online en kan thuis (het congres is altijd live te volgen via onze livestream op pvda.nl).

Kom je er ondanks het bovenstaande stappenplan niet uit? Of lukt het inloggen niet? Stuur dan een e-mail naar [email protected] of bel 020-5512155.

Van idee naar congres