14 april 2014

Hetty Janssen bij persconferentie Ondernemersimpuls Fryslân

Onder de naam ‘Ondernemersimpuls Fryslân’ is vanochtend, direct na een persconferentie, de website (www.ondernemersimpulsfryslan.nl) geopend. PvdA Statenlid Hetty Janssen heeft dit plan, namens de PvdA, met de directeur van de Kredietbank dhr. Jaarsma uitgewerkt.

MKB ondernemers die problemen hebben om in deze tijd van crisis kredieten te krijgen bij de normale banken, kunnen nu geholpen worden aan een marktconforme persoonlijke lening. De Provincie Fryslân biedt deze mogelijkheid, de uitvoering ligt bij de Kredietbank Nederland samen met het IMK.

Ger Jaarsma vertelde dat hij blij was dat de PvdA zijn plan heeft omarmt. De fractie heeft in mei vorig jaar vier bijeenkomsten georganiseerd waar initiatiefnemers hun plan konden toelichten om het NUON vermogen snel te laten werken voor de Friese Economie. Provinciale Staten namen een amendement van de PvdA fractie aan om het MKB te gaan steunen en dat is dus nu werkelijkheid geworden.

PvdA gedeputeerde Hans Konst sprak op de persconferentie over drie hulpmotoren voor het Friese MKB die vandaag van start zijn gegaan. Naast Ondernemersimpuls Fryslân is dat ook het Doefonds voor innovatieve initiatieven in het MKB en Fryslân Fernijt IV, een subsidiemogelijkheden voor MKB projecten.