6 april 2013

Henk Korthof beoogd voorzitter PvdA Fryslân

Het gewestelijk bestuur van de PvdA Fryslân draagt, tijdens haar voorjaarsvergadering op 6 april 2013, het oud Statenlid Henk Korthof uit Boksum voor als de nieuwe voorzitter van het gewest Fryslân.

Henk Korthof was van 2004 tot 2011 Statenlid voor de PvdA. Ook heeft hij in 2007 tijdelijk een vacature als raadslid voor de gemeenteraad van Menaldumadeel ingevuld. In het dagelijks leven is Korthof vakbondsbestuurder van FNV Bondgenoten. Zijn oorspronkelijke roots als werknemer heeft hij in de chemische industrie gehad. Over zijn nieuwe rol zegt hij “mijn ervaring als voorzitter van de ondernemingsraad van FNV Bondgenoten zal goed van pas komen”.

Als de gewestelijk afgevaardigden deze voordracht overnemen zal hij, als voorzitter, vanaf die datum Martin Schellenberg opvolgen. Die zijn aandacht meer wil richten op zijn politieke werkzaamheden op Terschelling en de komende gemeenteraadsverkiezingen van 2014.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de secretaris van het gewestelijk bestuur van de PvdA Fryslân: Sabina Rietveld: 06-12337678 of [email protected]