Update | Gewestelijke vergadering: vaststellen verkiezingsprogramma & kandidatenlijsten

Door Gewestelijk bestuur op 11 december 2018

UPDATE – Hierbij nodigen wij u van harte uit voor de gewestelijke vergadering van PvdA Fryslân op zaterdag 15 december, aanvang 10.00 uur. De bijeenkomst wordt gehouden in zalencentrum De Buorskip, Vlaslaan 26, 9244 CH te Beetsterzwaag. 11/12/2018 | Vanaf heden zijn de volgende documenten toegevoegd: (1) Preadvies amendementen en moties verkiezingsprogramma; (2) Procedure vaststellen verkiezingsprogramma en kandidatenlijsten.

1. Opening en mededelingen
  2. Vaststellen verkiezingsprogramma Provinciale Staten en Wetterskip Fryslân 2019 – 2023 (download)
    1. Toelichting op het programma, amendementen en moties (download preadvies)
    2. Stemming over de amendementen
    3. Stemming over het (eventueel geamendeerde) verkiezingsprogramma
    4. Stemming over de moties
  3. Vaststelling kandidatenlijsten Provinciale Staten (download) en Wetterskip Fryslân (download) 2019 – 2023
    1. Toelichting op de kandidatenlijsten door de kandidaatstellingscommissie (download aanbiedingsbrief)
    2. Mogelijkheid voor kandidaten om een voorbehoud te maken op het verkiezingsprogramma
    3. Algemene ronde over de kandidatenlijsten (download procedure)
    4. Stemming over kandidatenlijst Provinciale Staten 2019 – 2023
    5. Stemming kandidatenlijst Wetterskip Fryslân 2019 – 2023
  5. Sluiting

Toelichting

Agendapunt 2: Vaststellen verkiezingsprogramma’s Provinciale Staten en Wetterskip Fryslân 2019 – 2023. Tot en met 5 december 2018 is er de mogelijkheid om amendementen en moties in te dienen: [email protected]

Agendapunt 3.2: Mogelijkheid voor kandidaten om een voorbehoud te maken op het verkiezingsprogramma. Op grond van artikel 6.8 lid 5 Statuten en Huishoudelijk reglement PvdA worden de voorbehouden die kandidaten bij het verkiezingsprogramma hebben gemaakt, voor de behandeling van de ontwerpkandidatenlijst bekend gemaakt.

Agendapunt 3.3: Algemene ronde over de kandidatenlijsten. Op grond van artikel 6.8 lid 7 Statuten en Huishoudelijk reglementen PvdA wordt vóór het vaststellen van de kandidatenlijst aan de deelnemers aan de vergadering door middel van een algemene beschouwing de gelegenheid gegeven om de werkwijze van het gewestelijk bestuur of de onafhankelijke commissie bij het voorbereiden en vaststellen van de ontwerpkandidatenlijst te bespreken, alsmede om algemene zaken betreffende de ontwerpkandidatenlijst te bespreken zonder dat daarbij geduid wordt op individuele kandidaten.

Het Gewestelijk Bestuur