Door Gewestelijk bestuur op 11 februari 2016

Bertus Mulder over het leven van Anne Vondeling

Het is dit jaar 100 jaar geleden dat Anne Vondeling werd geboren. Samen met Piter Jelles Troelstra was hij landelijk de belangrijkste Friese sociaaldemocraat. Een week voor zijn honderdste geboortedag gaat Bertus Mulder tijdens een lezing in op het enerverende leven van Vondeling. Ook zullen een of meer nazaten aanwezig zijn.

Vondeling was onder meer partijleider (1962-1966), minister van Financiën, vicepremier van het kabinet Cals, voorzitter van de Tweede Kamer en lid van het Europees Parlement. De jaarlijkse prijs voor politieke journalistiek is naar hem genoemd. Anne Vondeling die in Appelscha is geboren en lange tijd in Leeuwarden woonde was ook in Fryslân bestuurlijk actief. Alle reden om bij hem stil te staan. We weten nu al dat de studie die Bertus Mulder van zijn leven heeft gemaakt ook heeft geleid tot veel informatie die tot nu toe onbekend was.

Wat? Lezing over Anne Vondeling door Bertus Mulder (gratis toegang)
Wanneer? 25 februari 2016, vanaf 20.00 uur
Waar? Dorpskerk Huizum, Huizum Dorp 67, 8934 BS, Leeuwarden (gratis parkeren tegenover Intratuin, zuidzijde Tijnjedijk)
Meer weten? Neem contact op met Peter de Haan, mobiel 06-11592427