PvdA positief over natuurplan

Door In het nieuws op 6 juni 2018

LEEUWARDER COURANT — Fracties in provinciale staten staan positief tegenover het idee dat de overheid de natuurrealisatie in handen kan geven van organisaties uit de mienskip. Hetty Janssen van de PvdA vindt juist dat de provincie ook moet doorgaan met de ontwikkeling van eigen natuurprioriteiten in Achtkarspelen-Zuid, Beekdal-Linde en het Koningsdiep. De aankoopstop die gedeputeerde Kramer daar in maart aankondigde, mag van haar van tafel. ,,Het is jammer dat gedeputeerde staten die stop tijdens dat half jaar van verder onderzoek willen handhaven’’, verklaart zij.

Veenweide

It Fryske Gea, LTO Noord, Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Bosgroep Noord-Oost Nederland met particuliere natuurbeheerders, Kollektivenberied Fryslân en de Friese Milieu Federatie willen de natuurrealisatie in Friesland overnemen van de provincie. Janssen vindt dat de veenweideproblematiek betrokken moet worden bij de combinatie van natuur en landbouw die de initiatiefnemers voor zich zien.

Fragmenten uit het artikel ‘Fracties positief over natuurplan’ gepubliceerd op 4 juni 2018 in Leeuwarder Courant.

Hetty Janssen

Statenlid