Thialf

Nieuwsberichten over Thialf

“Geen concurrentie met Thialf”

door Provinciale Staten op 26 februari 2015
Foto PvdA Fryslân

Terwijl vele schoolkinderen hun rondjes schaatsen op de oude ijsbaan krijgt de nieuwe Elfstedenhal in Leeuwarden steeds meer vorm. De bouw lijkt voorspoedig te verlopen. Statenleden Jouke van der Zee en Douwe Hoogland gingen woensdagmiddag op inspectie en spraken met Bonne Stienstra van IJshal Leeuwarden over de vorderingen.

PvdA blij met uitspraken rechter over aanbesteding Thialf

22 maart 2014

De PvdA Statenfractie is blij met de uitspraak van de rechter in het kort geding rond de aanbesteding van Thialf. Fractievoorzitter Remco van Maurik: “Wij hebben er altijd het volste vertrouwen in gehad. Dat vertrouwen wordt opnieuw bevestigd, want eerder liet de Europese Commissie weten dat zij goedkeuring geeft voor de subsidie aan ijsstadion Thialf.”

Thialf mag verder van Brussel: PvdA enthousiast!

14 januari 2014

De Europese Commissie heeft aan de provincie Fryslân laten weten dat zij goedkeuring geeft voor de subsidie aan ijsstadion Thialf. De PvdA is enthousiast. Fractievoorzitter Remco van Maurik: “Wij hebben er altijd het volste vertrouwen in gehad. We zijn erg enthousiast over deze uitspraak”. Dit betekent dat de provincie vijftig miljoen euro subsidie kan verstrekken

PvdA mist geen cruciale informatie rond Thialf

29 november 2013

Honderden pagina’s met feitelijke informatie over het proces rond Thialf: brieven, e-mails, besluiten en uitgeschreven verslagen van vergaderingen. Het kwam woensdag allemaal aan de orde tijdens het debat over het feitenrelaas over Thialf. Er was gevraagd om een feitenrelaas en dat lag er. Voor de betrokken ambtenaren moet het bijna een monnikenwerk geweest zijn om

PvdA over Thialf in dichtvorm

16 december 2012

Vandaag zijn de staten weer in vergadering bijeen Ze vergaderen lang over ijs en over steen. Ambities zijn goed en nastrevenswaardig. Want dan vindt de KNSB ons toch weer erg aardig.