Lid algemeen bestuur

Annelies Stolp

Over Annelies Stolp

Wie ben je?

Ik ben ecoloog met veel werkervaring in waterbeleid en waterbeheer. Waterschappen moeten zich aanpassen aan klimaatverandering. Dat moeten we samen doen. Ik zoek naar verbinding en samenwerking en absoluut niet naar ‘vechtpolitiek’.

Waarvoor ga jij oan de bak?

Waterschapsbelasting: naar een ruimere kwijtscheldingsregeling voor de minima. Oan de bak voor een rechtvaardiger lastenverdeling! Aanpassen aan klimaatverandering: ons watersysteem moet toekomstbestendiger gemaakt worden in het belang van toekomstige generaties. Oan de bak voor schoner water. Voor biodiversiteit. Voor de toekomst van onze kinderen.

Waarom kies je voor de PvdA?

De PvdA is een sociale, groene partij die strijdt voor eerlijke verdeling van lasten en lusten en een duurzame toekomst.

Wat is de mooiste plek van Fryslân?

Mijn favoriet plek is Schiermonnikoog met zijn eindeloze stranden, kwelders, rust, ruimte en natuur. En met stip op twee: de Stellingwerven met zijn enorm afwisselend landschap en vele natuurgebieden. Een voorrecht om daar te mogen wonen!

Politieke voorbeeld

Lutz Jacobi, Henni van Asten

Mooiste boek

Eckart Tolle. Een Nieuwe Aarde.

Quote die mij inspireert

Rule your mind or it will rule you