Winne mei de mienskip

Adem eens diep in en kijk om je heen. Wat een ruimte hebben we hier! Waarom zou de overheid zich dan ook bemoeien met wijken en dorpen die zelf hun toekomst willen organiseren? Wij gaan net als jij voor ruimte, zodat Friezen zelf aan de slag kunnen en mogen met openbare inrichting, duurzaamheid en voorzieningen. Je krijgt vertrouwen van een provincie die je helpt bij plannen waar de mienskip beter van wordt.

Iepen Mienskipsfûns XXL

Heel veel Friezen hebben mooie projecten met impact georganiseerd, omdat ze met geld uit het Iepen Mienskipsfûns (IMF) in hun wijk of dorp aan de slag konden. Wij willen dat IMF doorzetten en uitbreiden naar IMF XXL, ook voor grotere en groene plannen.

#datkinnewyselswol

Er zijn in Fryslân allerlei ideeën en initiatieven op het gebied van zelf doen, meepraten en burgers betrekken bij de politiek, daar wil de PvdA samen mee aan de slag.

Meeprofiteren

We willen er zeker van zijn dat inwoners optimaal de ruimte en hulp krijgen om zelf projecten op te starten voor bijvoorbeeld wonen, investeren in energie en het goed gebruiken van grond. Bij grote investeringen moeten burgers mee kunnen profiteren.