Door Provinciale Staten op 25 juli 2016

Wie wordt de nieuwe commissaris?

De provincie Fryslân zoekt een nieuwe Commissaris van de Koning. De Provinciale Staten van Fryslân horen graag voor 1 september van de inwoners van Fryslân aan welke eigenschappen de nieuwe commissaris moet voldoen. De Staten zijn nieuwsgierig of u bijvoorbeeld vindt dat de nieuwe commissaris vooral in Fryslân aan het werk moet zijn? Of moet de commissaris vooral de belangen van de Friezen vertegenwoordigen in Den Haag of Brussel? We zijn benieuwd naar uw mening op deze en andere vragen. Daarom vindt u op www.nieuwecommissaris.frl een korte enquête, die u anoniem kunt invullen.

De uitkomsten van de enquête worden meegewogen bij het maken van de profielschets voor de nieuwe commissaris. Dit is een overzicht van eigenschappen waar de nieuwe commissaris aan moet voldoen. Deze profielschets wordt in de Statenvergadering van 28 september vastgesteld door Provinciale Staten en aangeboden aan minister Plasterk. Vervolgens stelt de minister de vacature open en komt met kandidaten.