Door Privé: Hetty Janssen op 16 juni 2016

Wacht niet op Thorium

De klimaatproblematiek vraagt om onmiddellijke maatregelen op het gebied van duurzaamheid. Verder uitstel is niet acceptabel. Dit essentiële detail mist in het Thorium-pleidooi van VVD-Statenlid Sylvia Hosman (LC, 14 juni; zie artikel hieronder). Als we nu niet investeren in haalbare vormen van duurzame energie, helpen we onze aarde binnen no time naar de kloten. Tijdens de door mevrouw Hosman beschreven expertmeeting gaf spreker Theo Wolters ruiterlijk toe dat het nog vele tientallen jaren duurt voordat de eerste Thoriumcentrale in Nederland open kan gaan. Laten we in de tussentijd niet op onze handen zitten. Het slechtste wat we kunnen doen is het energieprobleem doorschuiven naar onze kinderen en kleinkinderen.

Hetty Janssen, Statenlid PvdA

Meer weten over Thorium precies? Lees het artikel Thorium – een goed idee?

Artikel Sylvia Hosman: ‘Verder kijken dan onze neus lang is’ (LC, 14 juni 2016)

LC-20160614-ZU01010005

Privé: Hetty Janssen

Naam: Hetty Janssen Geboren: 1 januari 1954, Breda Woonplaats: Leeuwarden Beroep: gepensioneerd Telefoon: 06 – 53 74 95 15 E-mail: [email protected] Hetty’s favorieten: PvdA’er: Joop den Uyl Hobby’s: politiek, bestuursfuncties, korfbal Tv-programma: Flikken Maastricht Boek: veel favorieten Krant: de Volkskrant Moment: trouwdag van mijn dochter Vakantiebestemming: de bergen Quote: “You’ll never walk alone” Trots op:

Meer over Privé: Hetty Janssen

Waar ben je naar op zoek?