Vooraankondiging PvdA-Vrouwennetwerk Fryslân

Door Vrouwennetwerk op 12 maart 2020

Afgelopen jaar verdiepten wij ons in het thema Circulaire Economie. Het waren interessante bijeenkomsten waar weer een aantal enthousiaste vrouwen ons bewust maakte van recyclen en hergebruik. Dat dit thema blijft boeien, bleek wel uit de inventarisatie tijdens de laatste Kerstborrel in Fire. Duurzaamheid komt dit jaar dus zeker weer aan de orde.

We willen 2020 starten met een onderwerp dat vrouwen aangaat, namelijk het Vrouwenquotum. Vorig jaar bezochten wij de tentoonstelling ‘Strijd! 100 jaar vrouwenkiesrecht’. Minstens 25 jaar hevige strijd maakte dat vrouwen gelijke kansen kregen als mannen om hun stem te laten horen.

Nu blijkt dat de vertegenwoordiging van vrouwen op belangrijke posities op de maatschappelijke ladder achter blijft. Na jaren discussie over een verplicht aandeel van vrouwen aan de top van het bedrijfsleven, is er sinds vorig jaar een meerderheid in de Tweede Kamer voor een vrouwenquotum. Een wetsvoorstel is in de maak.

Maar niet iedereen is gecharmeerd van deze positieve discriminatie…  Tijd voor discussie.

Daarvoor nodigen we jullie uit op:

Vrijdag 20 maart a.s., ’s middags van 17.30-19.30 uur, ergens in Leeuwarden.

We hebben contact met een prominent op dit gebied, die vierkant achter het instellen van het Vrouwenquotum staat. Nadere informatie volgt, maar blok deze datum vast in je agenda.

Je kunt je al wel aanmelden bij Marja van der Meer, [email protected] . Dan graag woonplaats en telefoonnummer vermelden i.v.m. eventueel meerijden.

Met warme groet,

Namens de werkgroep van het PvdA Vrouwennetwerk Fryslân:

• Tineke Laverman
  • Marja van der Meer