30 september 2012

Staten komen met eigen onderzoeksopdracht REC

In het hele proces rondom de definitieve vergunningverlening voor de REC is regelmatig ruis ontstaan. Er lijkt veel mis gegaan te zijn in dit traject, in ieder geval is dit in de publieke opinie prominent naar voren gekomen. Alle vergunningen zijn nu definitief geworden en dit is het moment waarop we – zoals eerder afgesproken – een extern onderzoeksbureau zouden laten kijken naar het hele proces. Hetty Janssen: “We zijn blij dat we met alle fracties bij elkaar geweest zijn om de onderzoeksopdracht te formuleren.” Het heeft geleid tot een amendement dat door bijna alle fracties uit de Staten werd aangenomen.

De PvdA Statenfractie hoopt van harte dat het onderzoek dat nu gestart gaat worden veel helderheid zal geven. Ook wil de PvdA graag dat de aspecten die door de externe onderzoek worden onderzocht ook recht doet aan de vragen die hierover leven in de Staten en bij burgers. We willen wel dat er een duidelijke afbakening blijft: het gaat om een onderzoek naar het traject rond vergunningverlening.