1 juni 2013

Riek van der Vlugt ontvangt PvdA Fryske Marren

Vrijdagmiddag ontving Statenlid Riek van der Vlugt 16 nieuwsgierige PvdA’ers van de afdeling Fryske Marren. De aanwezigen volgen bijna allemaal de Fryske Marren leergong. In november 2013 gaat 1/3 deel van Fryslan een nieuwe gemeenteraad kiezen. Door herindeling gaan 3 gemeentes Leeuwarden, Heerenveen en De Fryske Marren vervroegd naar de stembus, zodat per 1 januari 2014 de nieuwe gemeenteraden aan de slag kunnen. Het doel van deze Leergang is om nieuwe leden, of leden die de ambitie hebben een meer actieve rol binnen de PvdA te gaan vervullen, of leden die gewoon meer willen weten over het politieke spel, wegwijs te maken over de PvdA.

Riek van der Vlugt gaf onder ander uitleg over de werkwijze van de provinciale politiek, de taken van gedeputeerden, statenleden etc. Daarna kreeg de groep een rondleiding door het Provinciehuis, inclusief een bezoek aan de oude Statenzaal en een bezoek aan het hoogste torentje van het Provinciehuis met uitzicht over de stad Leeuwarden.