2 april 2011

Remco van Maurik nieuwe fractievoorzitter

De PvdA Statenfractie heeft zaterdagmorgen Remco van Maurik gekozen als nieuwe fractievoorzitter. Remco van Maurik is geen onbekende in de Provinciale politiek. Sinds maart 2007 is hij lid van de PvdA-Statenfractie als woordvoerder Financiën en Economie en vicefractievoorzitter. Ook was hij zes jaar lang wethouder in de Rotterdamse deelgemeente Hoogvliet.

De 48-jarige Remco van Maurik woont met zijn gezin in Nijeholtpade en is gemeentesecretaris van de gemeente Weststellingwerf. De PvdA-fractie zet fors in op de thema’s werk, wonen en duurzaamheid. Remco van Maurik: “Werk is voor mensen in deze tijden van crisis van groot belang. Niet alleen omdat werk ons verzekerd van een redelijk en liefst vast inkomen maar ook vanwege maatschappelijke betrokkenheid en participatie van een ieder. We zijn niet voor niets de Partij van de Arbeid. De provincie moet sterk inzetten op werk.” aldus Van Maurik.