2 april 2013

PvdA, SP en FNP willen duidelijkheid over begeleiding Jeugdhulp

De Statenfracties van de PvdA, SP en de FNP in Fryslân willen op korte termijn duidelijkheid hebben over de begeleiding die Jeugdhulp Fryslân verleent aan pleeggezinnen. Aanleiding daarvoor zijn de verontrustende berichten in de media en de persoonlijke gesprekken van de Statenleden. Daaruit komt naar voren dat er in sommige gevallen geen hulp wordt verleend aan pleeggezinnen, terwijl Jeugdhulp Fryslân daar wel een bijdrage voor ontvangt. De drie partijen willen van het college weten of die informatie klopt.

Door schriftelijke vragen te stellen aan het college willen de drie partijen de feiten boven tafel hebben. Jeugdhulp Fryslân is een zelfstandige stichting en krijgt subsidie van provincie Fryslân om deze begeleiding aan te bieden. De PvdA, SP en FNP willen precies weten om hoeveel gevallen het gaat en wat voor bedragen daar mee gemoeid zijn. Mocht het inderdaad zo zijn dat er pleeggezinnen zijn die niet de begeleiding krijgen die ze nodig hebben, dan willen de partijen actie van de Provincie.