5 september 2012

PvdA: ‘Pak verkeersonveilige situatie Kanschool aan’

De PvdA Statenfractie wil dat de Provincie de verkeersonveilige situatie bij de Meester Kanschool aanpakt en heeft daarom schriftelijke vragen gesteld. Op de Gorredijksterweg (N392) wordt door auto’s, bussen, vrachtwagens en tractoren hard gereden. Kinderen die naar de Kanschool gaan, moeten vier keer per dag de gevaarlijke weg oversteken. Er is wel een drempel geplaatst, maar in de praktijk heeft die weinig tot geen effect, zodat ter hoogte van de oversteekplaats nog steeds sneller dan 60km per uur gereden wordt.

De PvdA-fractie werd door de Meester Kanschool en bezorgde ouders op de hoogte gebracht van de situatie en nam zelf een kijkje op de locatie. Ter plaatse bleek dat er inderdaad erg snel gereden werd en dat de situatie onveilig is. De fractie wil dat er spoedig maatregelen moeten worden genomen om de situatie veiliger te maken. Wanda Ottens: “We vragen dan ook of het college bereid is om maatregelen te nemen en wanneer ze van plan is met de uitvoering te beginnen”.

De volgende vragen zijn gesteld:

1. Bent u op de hoogte van de verkeers- situatie voor schoolgaande kinderen bij de Meester Kanschool in Jubbega?
  2. Bent u het met ons eens dat de situatie voor de schoolkinderen onveilig is? 3. Zo ja, hoe beoordeelt u deze situatie? Zo nee, waarom niet?
  3. Bent u met ons van mening dat er terplekke en terstond maatregelen moeten worden genomen om de situatie veiliger te maken?
  4. Heeft u contacten gehad met de school, ouders, dorpsbelangen en andere betrokkenen?
  5. Is er overleg met de Gemeente Heerenveen over de verkeerssituatie bij de Meester Kanschool in Jubbega?
  6. Heeft u – al dan niet in samenwerking met de school, andere betrokkenen en de Gemeente Heerenveen -al maatregelen bedacht?
  7. Zo nee, waarom niet? Zo ja, welke en wanneer bent u van plan met de uitvoering te beginnen?

Waar ben je naar op zoek?