PvdA Fryslân zoekt een administratief fractiemedewerker

Door Provinciale Staten op 21 september 2021

Wil je in een boeiende, politieke omgeving werken, waar je dagelijks bezig bent met de toekomst van Fryslân? Heb je interesse in politiek, openbaar bestuur en steun je de ideeën van de PvdA? Dat komt goed uit! Want de Friese Statenfractie van de PvdA zoekt een administratief fractiemedewerker voor 16 uur per week.

Je gaat werken op het fractiebureau in het provinciehuis in Leeuwarden. Je werkt in een prachtig gebouw, met een geschiedenis die teruggaat tot 1580. Daar ondersteun je samen met twee collega’s de Statenfractie van de PvdA, die bestaat uit zes Statenleden en een commissielid.

Wat ga je doen?

Als medewerker op het fractiebureau vorm je het eerste aanspreekpunt (per telefoon of mail) voor de Statenleden, burgers, maatschappelijke organisaties, (PvdA-)politici en PvdA-leden. Samen met je collega’s organiseer je werkbezoeken en bijeenkomsten. Je helpt mee bij het onderhouden van ons netwerk.

Je bent verantwoordelijk voor het beheren van de agenda en de e-mail van de Statenfractie en je plant afspraken in voor de fractie of voor individuele fractieleden. Daarnaast boek je de ingekomen stukken in (zoals de brieven vanuit Gedeputeerde Staten). Ook ben je verantwoordelijk voor het archiveren van de relevante stukken (bijvoorbeeld moties en amendementen) uit de Provinciale Staten.

Wie zoeken wij?

• Iemand met een mbo-niveau vier diploma en enkele jaren werkervaring.
  • De politiek is dynamisch en soms hectisch dit vereist dat je flexibel bent, snel kunt schakelen en goed kunt prioriteren.
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed. Het Fries kun je minimaal lezen en verstaan, of je bent bereid daarvoor een cursus te volgen.
  • Je bent in staat taken als het beheren van agenda’s, e-mail en documenten en het voorbereiden en plannen van vergaderingen en bijeenkomsten proactief en zelfstandig uit te voeren. Als je merkt dat zaken blijven liggen onderneem je zelfstandig actie.
  • Je bent goed in het onderhouden van contacten via telefoon en e-mail.
  • In je werk word je regelmatig geconfronteerd met krachtige meningen. Het helpt daarom wanneer je sterk in je schoenen staat.
  • Je kunt vertrouwelijk omgaan met gevoelige informatie.

Wij bieden

Je gaat werken in een klein, hecht team met een groot netwerk en veel interessante contacten binnen en buiten de Friese politiek. We verwachten dat je flexibel bent t.a.v. de werktijden. Soms is het hectisch, soms is het rustiger. In de weken waarin de politiek op reces is werk je bijvoorbeeld minder uren, in sommige andere weken wat meer uren. Soms kun je thuiswerken, maar we ontmoeten elkaar ook graag in het Provinciehuis. Op de woensdagen werken we allemaal. Vergaderingen zijn vaak ‘s avonds. Het gaat om een tijdelijke aanstelling van een jaar met uitzicht op verlenging tot in ieder geval de verkiezingen in 2023. Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een salaris van €1100 bruto per maand (schaal 5) op basis van 16 uur per week. Bij goed functioneren behoort een doorgroei naar schaal 6 tot de mogelijkheden. Wij bieden je een goede pensioenregeling aan.

Hoe verder?

Spreekt de vacature je aan? Dan ontvangen we graag je motivatiebrief en CV via [email protected]. Dan krijg je zo snel mogelijk bericht of we je uitnodigen voor een sollicitatiegesprek.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Jaap Stalenbrug (fractiesecretaris) via [email protected]/06-51343596 of met Jop Hellegers (Beleidsadviseur PvdA Statenfractie) via [email protected]/06-46666146.