12 november 2012

PvdA Fryslân start telefonisch spreekuur over jeugdzorg

De PvdA Statenfractie start met een telefonisch spreekuur over jeugdzorg. De verhalen, klachten en tips die binnenkomen neemt de Statenfractie van de PvdA mee in haar inzet voor een betere jeugdzorg in Fryslân. Het spreekuur vindt iedere woensdagmiddag plaats. Aanleiding voor het spreekuur is onder andere de overdracht van alle jeugdzorgtaken naar gemeenten in 2015. Deze overdracht moet snellere en meer samenhangende zorg mogelijk maken. De Statenfractie van de PvdA vindt dat voorkomen moet worden dat ouders en kinderen verdwaald raken in een doolhof van organisaties en procedures. Niet het belang van de zorginstelling, maar het belang van het kind moet voorop staan.

Eerder heeft de PvdA Statenfractie met verschillende PvdA raadsfracties de handen ineengeslagen door in zoveel mogelijk Friese gemeenten schriftelijke vragen te stellen over de voortgang van de overdracht en de stand van zaken. De PvdA Statenfractie heeft daarnaast in 2010 onderzoek gedaan over de jeugdzorg. Aanleiding was toen de verbazing over het feit dat in de stukken over Jeugdzorg het woord ‘kind’ niet voor kwam.

Bereikbaarheid
Het telefonische spreekuur jeugdzorg vindt iedere woensdagmiddag van 13.30 tot 14.30 plaats. U kunt terecht bij Statenlid Douwe Hoogland (06-20533178). Daarnaast zijn verhalen en klachten over de jeugdzorg ook welkom op mailadres: [email protected]

Waar ben je naar op zoek?