‘PvdA Collegetour’ met Lodewijk Asscher in Leeuwarden

Door Verkiezingen 2019 op 7 maart 2019

Lodewijk Asscher komt naar onze provincie en beantwoordt persoonlijke en politieke vragen van Friezen. Op zaterdag 9 maart 2019 (vanaf 14.00 uur) organiseert PvdA Fryslân in De Kanselarij in Leeuwarden een nieuwe editie van ‘PvdA Collegetour’. In navolging van het bekende televisieprogramma krijgen Friezen de kans om vragen te stellen aan de partijleider van de PvdA. Asscher schrijft op social media benieuwd te zijn naar alle vragen over „een Fryslân waar jij je dromen kunt waarmaken”. “Ik sjoch dy njoggen maart”, zo sluit hij af.

Marijke Roskam zal met Asscher in gesprek gaan en zijn antwoorden op vragen uit de zaal kritisch uitdiepen. Iedereen mag deelnemen aan het gesprek. Net als bij de vorige editie van ‘PvdA Collegetour, toen met de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, mogen de aanwezigen persoonlijke en inhoudelijke vragen stellen. Asscher wil Nederland bijvoorbeeld socialer en betaalbaarder maken, maar hoe wil hij dat bereiken? Na afloop is er tijdens een stadswandeling ruimte om verder kennis te maken met Asscher en de aanwezige kandidaat-Statenleden.

Aanvang: zaterdag 9 maart 2019 van 14.00 tot 15.30 uur
Plaats: De Kanselarij, Turfmarkt 11, 8911KS Leeuwarden

Waar ben je naar op zoek?