Wanda Ottens zoekt na zeven jaar nieuwe uitdaging in Heerenveen

Door Provinciale Staten op 21 februari 2018

Wanda Ottens nam vandaag na zeven jaar afscheid van Provinciale Staten. Ze vertrekt naar eigen zeggen „niet omdat er niets meer valt te bereiken of omdat het niet leuk meer is”, maar om een nieuwe uitdaging aan te gaan in de Heerenveense gemeentepolitiek. Ze staat tweede op de lijst van PvdA Heerenveen voor de komende raadsverkiezingen op 21 maart. Tijdens haar afscheid keek Ottens terug op een leerzame periode. Ze benadrukte de bijzondere positie die de Statenleden innemen. “Alhoewel we onze verschillen nogal eens blootleggen mogen we nooit vergeten dat we met ons allen onze nek uitsteken. Dat we met ons drieënveertigen 650.000 mensen vertegenwoordigen.”

Iepen en belutsen

Commissaris van de Koning Arno Brok sprak bij haar afscheid mooie woorden over de betrokkenheid van Ottens. “Wy ferlieze in iepen en belutsen Steatelid”, zei Brok. De PvdA Steatefraksje bedankt Wanda voor haar tomeloze inzet en enthousiasme de afgelopen zeven jaar. Riek van der Vlugt keert, als gevolg van het afscheid, na drie jaar weer terug in Provinciale Staten.

Waar ben je naar op zoek?