18 oktober 2013

Nieuw PvdA Waddenpuntenplan gepresenteerd

Afgelopen vrijdagavond werd in Sint Jacobiparochie het eerste exemplaar van het nieuwe PvdA Waddenpuntenplan gepresenteerd. Dit werd gedaan na een korte herdenking bij het ‘Anita Monument’ en de Anita Andriesen lezing. Het eerste exemplaar werd overhandigd aan Joop Mulder, directeur van Oerol door Statenlid Tjerk Voigt en Tweede Kamerlid Lutz Jacobi, beide woordvoerders op het gebied van de Wadden.

1 beheerder voor het Waddengebied
Wat de PvdA betreft zouden er niet 5 ministeries over het Waddengebied moeten gaan, maar komt het beheer bij 1 partij te liggen. Dat zou zowel Staatsbosbeheer als Rijkswaterstaat kunnen zijn. Deze organisatie kan dat zowel het beleid bepalen als de regie over het beheer in handen houden.

Beluister ook de reportage op Omrop Fryslân Link: http://www.omropfryslan.nl/nijs/pvda-waadbehear-1-partij

Het vorige Puntenplan heeft de Pvda de afgelopen jaren geholpen om de visie op de ontwikkeling van het Waddengebied herkenbaar te kunnen uitstralen. Zo zijn Puntenplannen regelmatig bij werk- en campagnebezoeken op de eilanden verspreid, en gebruikt om tijdens bijeenkomst te vertellen over PvdA standpunten en gerealiseerde voorstellen.

Heeft u nog ideeën/reacties voor het Puntenplan? Wij horen die graag! Ze kunnen worden gemaild naar [email protected].